Kantoren Medi-Market

domus pro realiseert binnenafwerking voor Medi-Market.

_MG_9863

Beperkt budget met een prachtig resultaat.

Medi-Market is een jong bedrijf in de parafarmacie en in volle expansie. Zij focussen zich vooral op voorschriftvrije producten en verzorgingsproducten. Van één parafarmacie in 2015 zijn ze anno 2021 uitgegroeid naar 80 verkooppunten over heel België waarvan 24 apotheken en 7 schoonheidsinstituten. Ze zijn aan hun opmars bezig in Italië waar er ondertussen ook al 7 winkels actief zijn.
Ruime keuze, lage prijzen en advies, dat zijn hun kernwaarden en dat alles in grote stores van minstens 1000 m².

Door de groei van de verkooppunten werd hun depot snel te klein. Zo maakten ze plannen voor een gloednieuwe opslagplaats van 15.000 m² in Nijvel en besloten ze er ook hun kantoren onder te brengen.

_MG_6367

Volledige binnenafwerking

Het marketing agency Carré Associates coördineerde het ontwerp en de uitvoering. Zij zijn al sinds de start van Medi-Market betrokken bij de branding, de positionering op markt en de winkelinrichting. De ideale partij om ook dit project tot een goed einde te brengen.

Het was ASK Romein die domus pro inschakelde voor de binnenafwerking van de kantoorgebouwen zowel voor de ondervloer, de vloerbekleding, de wanden, de plafonds en het vast schrijnwerk.

Het werd een pittig project omdat er binnen een beperkt budget een prachtig ontwerp moest gerealiseerd worden. ‘Het was ons eerste project met domus pro en onmiddellijk een grote uitdaging. We wouden uiteraard dat de kantoren ‘opvielen’ maar het ontwerp uitvoeren zoals op plan voorzien was, was een huzarenstuk. Zeker omdat het niet enkel op esthetisch vlak moest kloppen, ook de technieken moesten kunnen verwerkt worden. Hun projectleider Andy vond altijd wel een oplossing.

Wij zijn tevreden over de samenwerking en zullen het niet nalaten om domus pro aan te schrijven voor nieuwe projecten. Dit bedrijf heeft zijn professionaliteit bewezen.’ Julie Van Den Brande –  Carré Associates

_MG_9853 – kopie

Niet altijd evident om het ontwerp te volgen

We laten even Brigitte De Cock van Medi-Market aan het woord.
‘ Ik denk niet dat dit een eenvoudig project was voor domus pro. Onze plannen waren uiteraard mooi maar pasten niet altijd in het voorziene budget. Gelukkig was projectleider Andy Buysse van domus pro een crack in het proactief denken. Hij kwam heel vaak aandraven met oplossingen om ons droomconcept realistisch én budgettair uitvoerbaar te maken. Het ontwerp was modern maar de kantoren moesten warmte uitstralen. Daarom werd er veel gebruik gemaakt van fineer eik.

In de plafondconstructie in de inkomhall was een luifel uit massief eik voorzien, niet evident om uit te werken. Maar domus pro kwam met een voorstel op de proppen dat wel uitvoerbaar was. Voor alles werd er een oplossing gevonden. Samenwerken met domus pro was aangenaam én professioneel. Blij dat zij voor de uitvoering zorgden. Onze kantoren zijn heel eenvoudig uitgewerkt maar de houten eyecatchers maken het af. Budgettaire missie geslaagd en een prachtig eindresultaat.
Bezoekers die voor de eerste keer onze kantoren betreden reageren steevast met ‘Wauw’ en dat zegt genoeg.’

_MG_9834

Klant tevreden, Domus pro tevreden

Domus pro is best trots op dit project. Wij voeren niet enkel uit wat op de plannen staat. Wij denken ook mee met zowel het ontwerp als de klant in ons achterhoofd. En dat wordt geapprecieerd. Vaak is het een uitdaging, maar wanneer het eindresultaat de klant gelukkig maakt, dan is onze missie geslaagd.